Praca zdalna spopularyzowana przez pandemią COVID-19 otworzyła przestrzeń do realizowania zadań zawodowych z praktycznie każdego zakątka świata. Wymaga ona jednak spotkania się raz na jakiś czas z współpracownikami. W tym celu można postawić na statek wycieczkowy, by połączyć wielodniową pracę z podróżą po świecie.
Pierwszy z ośmiu statków przeznaczonych do pracy zdalnej w składzie zaawansowanej technologicznie floty firmy Ocean Infinity, przybył do Norwegii w celu instalacji wyposażenia.
Marine Digital oraz ClassNK udostępniły niedawno armatorom bezpłatny próbny dostęp oprogramowania do wykorzystania przez operatora żeglugowego systemu zapewniającego optymalizację rejsów i minimalizację emisji szkodliwych substancji. Informatyzacja flot nabrała tempa i nie zatrzyma jej nawet zagrożenie cyberatakami.
Ateny, Singapur i Tokio to pierwsza trójka miast, w których firmy żeglugowe czują się najlepiej. Jednak najwięcej zarządów, pod względem wielkości flot, znajduje się w Pekinie, Oslo i Imbari – wynika z raportu „The Leading Maritime Cities of The World 2022” opracowanego przez norweskie firmy Menon Economics i DNV. Niestety w analizie nie znalazło się żadne miasto z Polski, a z Regionu Morza Bałtyckiego wyróżniona została Kopenhaga.
Do połowy tego roku Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii chce zakończyć prace nad strategią produktywności i polityką przemysłową. Mają one wpisywać się w szersze dokumenty służące rozwojowi – Umowę Partnerstwa i Krajowy Plan Odbudowy – zapowiedział wiceminister w tym resorcie Robert Tomanek.
Do tej pory kryzys związany z pandemią COVID-19 nie wyrządził wielkich szkód rynkowi pracy ze względu na pomoc skierowaną do przedsiębiorców pod warunkiem utrzymania miejsc pracy. Kiedy jednak tarcze przestaną działać, pracodawcom może zabraknąć płynności na prowadzenie działalności, co będzie się wiązało ze zwolnieniami. – Jeśli jednak z pomocą państwa i pieniędzy z UE doczekają do wiosny, gdy ruszą prace sezonowe i inwestycje, gospodarka powinna wyjść na prostą – uważa dr Anna Czarczyńska z Akademii Leona Koźmińskiego.
Po zakończeniu pandemii mogą pojawiać się oferty zatrudnienia polegające na wykonywaniu pracy w formie zdalnej – twierdzą eksperci cytowani przez serwis Prawo.pl. Jednak bez zmian w Kodeksie pracy firmy będą mogły oferować tylko telepracę przy nawiązywaniu stosunku pracy.
Rok 2020 pożegnaliśmy z ulgą, a rok 2021 witamy z wielką nadzieją. Dla świata gospodarki minione 12 miesięcy to czas ciężkiej próby. Wielu przedsiębiorców zahartowało się i przygotowuje do walki o przetrwanie, a inni niestety polegli w walce z pandemią i jej skutkami gospodarczymi. Nie brakuje też takich, którzy wykorzystali nadarzające się okazje i rozwinęli swoją działalność gospodarczą lub dokonali dywersyfikacji. Z punktu widzenia Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie to był pracowity czas, choć formuła naszego działania z
Perturbacje wywołane pandemią przyniosły relatywnie niewielki wzrost bezrobocia rejestrowanego, skutki koronawirusa dla rynku pracy mogą być jednak odroczone. Jednocześnie po raz pierwszy na tak dużą skalę zaczęła być stosowana praca zdalna - ocenili eksperci dla PAP 2020 r. na rynku pracy.
Polacy są umiarkowanie zadowoleni ze swojej pracy - w skali 1-4 wskazywali średnio 3,5 - wynika z badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Uniwersytetu Jagiellońskiego. W 2019 r. pracowaliśmy średnio ponad 44 godziny tygodniowo.
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"
Postęp prac przy zawalonym moście w Baltimore. Zostanie otwarta wodna trasa dla jednostek rekreacyjnych
Vard zbuduje dwa statki serwisowe do obsługi tajwańskiej farmy wiatrowej na morzu
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
CMS wspiera Gaz-System przy zawarciu pierwszej w Polsce umowy czarteru jednostki FSRU
Huti zapowiadają nasilenie ataków na statki